گوناگون:مطالب متنوع علمي،مذهبی،فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ...
كاري از كافي نت صدرا - بندرشرفخانه
 
 

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند. در اینجا اما به نمونه‌هایی اشاره شده که مصرف بیشتر آنها به سلامت ما کمک بیشتری می‌کند.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, :: 18:10 :: توسط : حسين


عوامل شکل گیری فرقه وهابیت مانند برخی از فرقه‌های دیگر، ریشه در مبانی و عملکرد رهبران و بنیانگذاران آن دارد. بر این اساس لازم است مبانی و عملکرد بنیانگذار این فرقه بررسی شود.

این فرقه منسوب به "محمد بن عبدالوهاب" از مردم "نجد" است که در سال 1115 ق در شهر عُیینه متولد شد که پدرش در آن شهر قاضی بود . وی از کودکی به مطالعه کتاب‌های تفسیر و عقاید و حدیث سخت علاقه داشت و فقه حنبلی را نزد پدر خود که از علمای حنبلی بود آموخت. محمد بن عبدالوهاب از آغاز جوانی، بسیاری از اعمال مذهبی مردم "نجد" را زشت می شمرد.

او در سفری که به زیارت خانه خدا رفته بود، بعد از انجام مناسک حج به "مدینه" رفت و در آن جا توسل مردم به پیامبر را که نزد قبر حضرت انجام می دادند، انکار کرد. سپس به "نجد" مراجعت نمود و از آن جا به بصره رفت و مدتی در آن شهر ماند و با بسیاری از اعمال مردم آن شهر نیز مخالفت نمود. مردم بصره وی را از شهر خود بیرون کردند. در این هنگام که 1139 هجری بود، پدرش عبدالوهاب از "عیینه" به "حریمله" انتقال یافت. وی با پدرش همراه شد و کتاب‌هایی را نزد پدر فرا گرفت و به انکار عقاید مردم "نجد" پرداخت. به این مناسبت میان او و پدرش نزاع و جدال در گرفت. هم چنین بین او و مردم "نجد" منازعات سختی رخ داد و این امر چند سال دوام یافت. تا این که پدرش "عبدالوهاب" در سال 1153 از دنیا رفت. وی پس از مرگ پدر علناً به اظهار عقاید خود پرداخت و قسمتی از اعمال مذهبی مردم را انکار نمود. جمعی از مردم حریمله از وی پیروی کردند و کار وی شهرت یافت. وی از شهر حریمله به شهر عینیه رفت. رئیس شهر عیینه در آن وقت عثمان بن حمد بود. عثمان عقاید شیخ را پذیرفت و او را گرامی داشت و قول داد که وی را یاری کند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, :: 13:54 :: توسط : حسين

در حال حاضر يکي از عوامل مهم فتنه گري در منطقه جريان سلفي تکفيري است که در لباس دفاع از سنت، عملا در مسير منافع غربيان گام برمي دارد. در حضور اين افراد در محافل و جوامع و انتشار آثار و فرآورده هاي فرهنگي آن در برخي از مراکز، باعث جلب توجه برخي از جوانان پرشور که از اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران به ستوه آمده اند، شده است. سير تحول سلفي‎ها روايات خود را مستقيما از احمد بن حنبل (متولد 241)، احمد بن تيميه (متولد 728)، ابن القيم الجوزيه(متولد 751) و محمد بن عبدالوهاب تميمي نجدي (متولد 1115-1206) مي‎گيرند. سلفيه بعد از محمد بن عبدالوهاب به صورت يک شکل و ساختار سياسي درآمد و هم پيماني وي با محمد بن سعود پايه گذار حاکميت آل سعود در عربستان به اين روند تسريع بخشيد. پيوند ميان علما و حاکمان سعودي گرچه دچار تغيير و تحول شده است و شيوخ وهابي از برخي اختيارات خود از جمله بازداشت و امر قضا بازماندند اما در عين حال هنوز هم از وضعيت و جايگاه خوبي در نظام سياسي سعودي برخوردار هستند. علاوه بر سرزمين حجاز، مصر نيز از تغيير و تحولات عقيدتي برکنار نماند و سلفي هاي اين کشور با اقدامات و فعاليت‎هاي حسن البناء و جنبش اخوان المسلمين، سير جديد ي در آموزه هاي عقيدتي اهل سنت تجربه کردند و باب هاي جديدي براي اين گروه جهت گشودن روزنه‎هاي محدود اجتهاد باز شد. اما با مرگ زودهنگام حسن البناء جنبش اخوان المسلمين تحت تأثير انديشه‎هاي دو شخصيت، به نام‎هاي ابوالاعلي مودودي و سيد قطب قرار گرفت و آنها ضمن تثبيت روش پاي بندي به متون ديني بر اساس ديدگاه هاي خاص فقهي خود، ديدگاه تکفير را پي ريزي کردند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, :: 13:21 :: توسط : حسين

مولای متقیان علی علیه السّلام الگوی تمام نمای سیره رفتاری پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه وآله است. امـام عـلى عـلیـه السـّلام تـلاش مـى کـرد تـا چـونـان رسـول خـدا صـلى الله عـلیـه و آله بـخـورد و بـیـاشـامـد و زنـدگـى کـنـد. 

 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: 13:29 :: توسط : حسين

اینها هم گروهی از بیماری‌ها هستند مثل بقیه بیماری‌ها اما کمی ترسناک‌تر؛ به هر حال سرطان‌ها کابوس دوران مدرن هستند، برای دور ماندن از این کابوس شما باید عوامل مساعد‌کننده هر بیماری را بشناسید و از آنها پرهیز کنید.

اینجا ما کارتان را ساده کرده‌ایم و به شما می‌گوییم که اصلی‌ترین عوامل افزایش‌دهنده احتمال ابتلا به سرطان کدام‌ها هستند و نمره اهمیت هرکدام (چند برابر شدن احتمال ابتلا با هر کدام آنها) چقدر است.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: 13:23 :: توسط : حسين

 

مردی فقیر چشمش به مغازه خوراک پزی افتاد تکه نانی را بالای بخاری که از سر دیگ بلند می شد، می گرفت و می خورد. هنگام رفتن صاحب مغازه گفت: تو از بخار دیگ من استفاده کرده ای، باید پولش را بدهی. مردم جمع شدند و مرد از همه جا درمانده، بهلول را دید و او را به قضاوت دعوت کرد.

بهلول به آشپز گفت: این مرد از غذای تو خورده است؟ آشپز گفت: نه ولی از بوی آن استفاده کرده است. بهلول چند سکه نقره از جیبش در آورد و به زمین انداخت و گفت: ای آشپز صدای پول را تحویل بگیر.

آشپز با تعجب گفت: این چه قسم پول دادن است؟

 

بهلول گفت: مطابق عدالت است. کسی که بوی غذا را بفروشد در عوض باید صدای پول دریافت کند.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: 12:56 :: توسط : حسين

در خصوص نحوه نظافت صفحات  LED و LCD باید در نظر داشت ،براي پاک کردن صفحات از لکه ها و اثر انگشت ،  از يک پارچه کتاني نرم و بدون پرز و ضد الکتريسيته ساکن استفاده شده و به آرامي‌اقدام به تمیز کردن شود. در صورت نياز ميتوان پارچه را با آب و يا محلول آب و خيلي خيلي کم سرکه ، نم دار نموده ، و به آرامي‌عمل را انجام داد و نیازی به الکل نیست همچنین میزان آن نیز به اندازه یک قاشق مربا خوری در لیوان باشد البته لازم به ذکر است قبل از اقدام ، دستگاه حتما  از برق جدا شود.

 محلول هاي زيادي در اين ضمينه وجود داردکه معمولاً به صورت کلي در ظرف هاي 4 تا 20 ليتري بفروش مي‌رسد.

 همچنین زیاد پارچه را بر روی صفحه فشار ندهید زیرا باعث خش می شود.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:52 :: توسط : حسين

داستان نردبان فروشی ملا

 روزی ملا در باغی بر روی نردبانی رفته بود و داشت میوه می خورد صاحب باغ او را دید و با عصبانیت پرسید: ای مرد بالای نردبان چکار می کنی؟ملا گفت نردبان می فروشم!

 باغبان گفت : در باغ من نردبان می فروشی؟

ملا گفت: نردبان مال خودم هست هر جا که دلم بخواهد آنرا می فروشم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 12:25 :: توسط : حسين

کسی که بر نفس خود غلبه نکرد بر هیچ چیز غالب نخواهد شد.

*******************

بردباری ، هنگامی خوب است که مبدأ منزهی داشته باشد ، وگرنه در مقابل بیدادگری ، بردباری ناتوانی ، و ناتوانی مقدمه نابودی است.

*******************

انسانهایی که تنها هستند،همیشه در معرض خطر عشق اند.

*******************

همیشه اشتباهات مردم را ببخش نه به خاطر اینکه آنها سزاوار بخشش اند بلکه تو سزاوار آرامش هستی.

***************

آنچه را می شنوید به عقل سلیم و منش پاک و روشن بسنجید و آنگاه بپذیرید.

*******************

راه جهان یکی است و آن راستیست .



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 12:20 :: توسط : حسين

هولناک ترین مسئله در زندگی بشر، مرگ و مسائل آن است.

 هولناک ترین مسئله در زندگی بشر، مرگ و مسائل آن است. در آیات و روایات از سکرات مرگ سخن به میان آمده است و اینکه بیشتر مردم هنگام مرگ و پس از آن دچار عذاب و شکنجه های روحی و مانند آن هستند. مساله فشار قبر یکی از مسائل در آموزه های اسلامی است که شنیدن آن بر آدمی سخت و دشوار است؛ چه رسد که تجربه آن را داشته باشد و بخواهد آن را در ذهن خویش تصویر و ترسیم کند.

یکی از منزلگاه های آدمی پس از مرگ قبر است. خداوند می فرماید: ثم أماته فأقبره؛ سپس او را میراند، پس وارد قبر کرد. (عبس، آیه۸) در آیه دیگر می فرماید: و أن الله یبعث من فی القبور؛ خدا کسانی را که در قبرها هستند برمی انگیزد. (فاطر، آیه۲۲).



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 12:8 :: توسط : حسين
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گوناگون:مطالب متنوع علمي،IT ،فرهنگ،سياست واقتصاد و ... و آدرس goonagoon2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 80357
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

بندر شرفخانه آنلاین