سي.ان.ان: رمزگشايي اطلاعات پهپادجاسوسي پيروزي بزرگ ايران بر آمريكاست
 
گوناگون:مطالب متنوع علمي،مذهبی،فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ...
كاري از كافي نت صدرا - بندرشرفخانه
 
 

سي.ان.ان به نقل از گزارشگر خود در اين باره اعلام كرد: در صورت صحت گفته هاي طرف ايراني، آمريكا يك هواپيماي بسيار باارزش را از دست داده و ايرانيان آن را به دست آورده اند.
سردار اميرعلي حاجي زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه دو روز پيش جديدترين اطلاعات به دست آمده از رمزگشايي پهپاد جاسوسي آمريكا (RQ170) را اعلام كرد كه اين خبر بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت.
حاجي زاده گفت در واكنش به ادعاي مقامات آمريكايي كه گفته بودند ايران، نمي تواند اطلاعات ارزشمند اين پهپاد را رمزگشايي كند، گفت: زيرمجموعه هاي اين هواپيما براي پاره اي از اشكالات فني در اكتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در كاليفرنيا بوده، سپس اين هواپيما پس از اصلاح و تست هاي پروازي در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته كه ظاهرا در آن زمان نيز يك سري اشكالاتي كه نتوانسته اند آن را برطرف كنند، مشاهده شده است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: زيرمجموعه هاي اين پهپاد همچنين دوباره در دسامبر 2010 براي رفع اشكالات جديد به فرودگاهي نزديك لس آنجلس برده شده و پس از انجام عمليات اصلاح و تست هاي پروازي و زيرسيستم ها كه همان سنسورها و تجهيزات اين هواپيما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.
وي با بيان اين كه «ما تمام اطلاعات و نرم افزار اين هواپيما را بدست آورده ايم» تاكيد كرد: اين هواپيما همچنين در دو هفته قبل از كشته شدن بن لادن در محل كشته شدن اين فرد در پاكستان پرواز داشته است.
حاجي زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهاي اين هواپيما دست پيدا نكرده باشيم، نمي توانستيم اين موضوعات را بدست بياوريم. متخصصان ما كاملا به بخش ها و برنامه هاي اين هواپيما مسلط هستند.
سي.ان.ان در ادامه اين گزارش، آورده است: دستيابي ايران به پهپاد آمريكايي يك پيروزي نظامي و اطلاعاتي بزرگ براي تهران در مقابل واشنگتن است.
يك پايگاه ايتاليايي نيز در اين باره گزارش داد: آمريكا و اروپا همچنان درباره چگونگي شكار پهپاد جاسوسي سردرگم اند.
در حالي كه رسانه هاي غربي به رمزگشايي ايران از پهپاد آمريكايي اذعان كرده اند مقامات آمريكا همانند روزهاي آغازين شكار RQ 170 از سوي ايران نسبت به دستيابي تهران به اطلاعات حساس اين هواپيما ابراز ترديد كردند.
جو ليبرمن، سناتور آمريكايي در اين باره مدعي شد كه در خبر دستيابي ايران به اطلاعات حساس پهپاد جاسوسي جاي شك و ترديد وجود دارد.
شبكه الجزيره در اين باره گزارش داد: آمريكا اذعان كرد اين هواپيماي بدون سرنشين را از دست داده است اما در عين حال اعلام كرد استفاده از هرگونه اطلاعات يا فناوري موجود در اين هواپيما براي تهران كاري بسيار سخت خواهد بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:24 :: توسط : حسين

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گوناگون:مطالب متنوع علمي،IT ،فرهنگ،سياست واقتصاد و ... و آدرس goonagoon2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 122
بازدید کل : 80474
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

بندر شرفخانه آنلاین